Infolinka 954 200 200
Nápověda Mobilní klíč Mobilní klíč pro Apple iOS

Nápověda

předešlá kapitolana rozcestníknásledující kapitola

Mobilní klíč pro Apple iOS

Obsah:

Aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu můžete provozovat na iPhonech a iPadech s Face ID nebo Touch ID. Podporován je operační systém verze 15 či novější, a pro nejstarší podporovaná zařízení též verze 12. Verze 13 a 14 nejsou podporovány.
Kvůli ochraně šifrovacích klíčů nesmí mít zařízení odemčenou ochranu (“jailbreak”).
Zařízení musí mít připojení k internetu - mobilní data nebo Wi-Fi.

Po spuštění vyžaduje aplikace ověření uživatele. To můžete udělat pomocí rozpoznáním obličeje (Face ID) či otisku prstu (Touch ID), nebo zadáním hesla. Jako heslo si můžete nastavit číselný PIN, textové heslo, nebo obrázkové heslo. Pro Mobilní klíč si prosím zvolte jiný PIN, než je použit k odemykání zařízení!

Odemčení aplikace pomocí Face ID nebo Touch ID je pohodlné a rychlé. Pokud však chcete mít své přístupové údaje do Datových schránek maximálně chráněné, používejte místo Face ID / Touch ID delší PIN nebo heslo. Face ID / Touch ID jsou principiálně méně bezpečné než silný PIN či heslo, a to nejméně ze dvou důvodů:

  • Pro změnu přiřazených otisků prstů či obličeje v nastavení zařízení stačí odemykací kód telefonu. Kdokoli zná odemykací kód zařízení, může se tak dostat i do aplikace Mobilní klíč eGovernmentu. Místo dvou nezávislých prvků (odemykací kód zařízení, heslo do aplikace Mobilní klíč) pak máte pouze jeden.
  • Touch ID může útočník využít bez Vaší vědomé akce, např. sejmutím otisku ve spánku nebo rekonstrukcí otisku nalezeného na skle telefonu.

Aplikace po Vás bude vyžadovat potvrzení těchto oprávnění:

  • Použití fotoaparátu - pro snímání přihlašovacích a párovacích kódů.
  • Posílání notifikací - pro upozornění na změny v nastavení Mobilního klíče a na nové datové zprávy.
  • Face ID / Touch ID - pro pro přihlašování do aplikace bez zadání hesla.

Instalace aplikace do mobilního telefonu / tabletu a první připojení k účtu

Aplikaci si nainstalujte z App Store z tohoto odkazu: https://apps.apple.com/cz/app/mobiln%C3%AD-kl%C3%AD%C4%8D-isds/id1466762017?l=cs&ls=1

Odkaz na aplikaci v App Store

Nevyhledávejte prosím aplikaci na App Store podle jména. Při vyhledávání aplikace podle jména hrozí možná záměna s případnou “zlou” aplikací, cíleně vystavenou do App Store pod takřka totožným názvem. (Poznámka: Zatím k takovému útoku na Mobilní klíč eGovernmentu nedošlo. Jedná se o preventivní opatření.)

Spusťte nainstalovanou aplikaci.

Aplikace vypíše úvodní informace.

Instalace - Úvodní informace

V dalším kroku je potřeba si vybrat, jakým heslem budete odemykat aplikaci. Můžete použít Face ID / Touch ID, ale vždy je třeba mít k dispozici i heslo.

Aplikace umožňuje používat tři typy hesel:

  • Číselný PIN
  • Heslo
  • Obrázkové heslo
Instalace - typy hesel - Číselný PIN, Heslo, Obrázkové heslo

Použitý typ hesla je následně kdykoli možné změnit v Nastavení aplikace.

Typy hesla

Zvolte typ hesla kliknutím na nadpis PIN, Obrázkové heslo či Heslo.
Aplikace se pak zeptá na heslo, které budete používat, a pro kontrolu jej budete muset napsat ještě jednou.

Následuje dotaz na použití biometrického zabezpečení - Face ID nebo Touch ID.

Biometrické zabezpečení

Aplikace je nyní nakonfigurovaná a nabízí možnosti dalšího pokračování:

Aplikace nainstalováná

Další scénář se liší podle toho, zda se do Klientského portálu Datových schránek přihlásíte na počítači, nebo zda se do něj přihlásíte na stejném mobilním zařízení, na kterém máte nainstalovanou aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu.

Poznámka: Pokud chcete Mobilního klíč připojit k portálu Identita občana, postupujte podle návodu.

Mám k dispozici počítač

Na rozcestníkové obrazovce stiskněte Připojení klíče do datové schránky.

Aplikace nainstalováná

Další obrazovka Vám popisuje správný postup, který zde v nápovědě popisujeme v dalších odstavcích. Klikněte na "Mám hotovo".

Volba postupu

Aplikace Vás požádá o povolení přístupu k fotoaparátu, stiskněte prosím OK.

Povolení přístupu k fotoaparátu

Objeví se obrazovka pro snímání párovacích kódů:

Obrazovka pro snímání párovacích kódů

Odložte mobilní zařízení.

Ve webovém prohlížeči na počítači se přihlašte do Klientského portálu Datových schránek. Zvolte Nastavení - Možnosti přihlášení, a zde Přihlášení mobilním klíčem.

Portal - Přihlášení mobilním klíčem

Klikněte na PŘIDAT MOBILNÍ KLÍČ, zobrazí se stránka s párovacím kódem.

Stránka s párovacím QR kódem

Namiřte fotoaparát telefonu na zobrazený kód. Aplikace Vás požádá o povolení notifikací, stiskněte prosím Povolit resp. OK:

Povolení notifikací

Potvrďte, že chcete Mobilní klíč připojit ke zvolenému účtu:

Registrace nového zařízení

Po stisku “Ano, spárovat” se na zařízení zobrazí potvrzovací kód:

Potvrzovací kód

a na stejný kód se Vás po chvíli zeptá i Klientský portál Datových schránek:

Potvrzovací kód v portálu

Pokud byl na mobilním zařízení zobrazen stejný kód jako v Klientském portálu, stiskněte “ANO, BYL ZOBRAZEN SPRÁVNÝ KÓD”.

Připojení Mobilního klíče k účtu je tím dokončeno a následuje ještě nastavení dalších možností:

Nastavení dalších možností

Zde můžete zvolit, zda mají být na Mobilní klíč zasílána upozornění na nové datové zprávy a na to, když se někdo přihlásí k Vašemu účtu jen pomocí jména/hesla (bez Mobilního klíče).
Nastavení upozornění můžete kdykoli později změnit v Nastavení - Notifikace - Notifikace na Mobilní klíč.

Dále zde můžete zakázat přihlašování jménem a heslem. Pokud zakážete přihlašování metodami používajícími jméno a heslo, budete se moci přihlásit jen pomocí Mobilního klíče nebo Národního bodu (identitaobcana.cz) - např. pomocí eObčanky. Pokud však o Mobilní klíč přijdete a nebudete mít ani přístup přes Národní bod, nebudete mít možnost se přihlásit - budete si muset požádat o nové přístupové údaje na kontaktním místě Czech POINT. Pokud zakážete přihlašování jménem a heslem, doporučujeme si zprovoznit přihlašování eObčankou (nebo jiným způsobem přes Národní bod), nebo si aktivovat alespoň ještě jedno zařízení s aplikací Mobilní klíč.
Přihlašování jménem a heslem můžete kdykoli později povolit či zakázat v Nastavení - Možnosti přihlášení - Přihlášení Mobilním klíčem.

Po potvrzení voleb se dostanete opět na stránku nastavení přihlašování Mobilním klíčem. Zde bude Vaše nově přidané zařízení zobrazeno v seznamu.

Seznam zaregistrovaných zařízení

Připojení Mobilního klíče k účtu Datových schránek bylo dokončeno. Nyní se s pomocí Mobilního klíče můžete přihlásit.

Doporučujeme provést Záloha dat mobilního klíče

Důležité:

  • K jednomu účtu Datových schránek je možné přidat více zařízení s aplikací Mobilní klíč, přihlásit se pak můžete kterýmkoli z nich.
  • Jeden Mobilní klíč je možné připojit k více účtům Datových schránek. Při přihlášení Mobilním klíčem Vám pak Klientský portál nabídne výběr ze všech účtů, do kterých má daný Mobilní klíč přístup.

Pracuji jen na mobilním telefonu či tabletu

Obrazovku s výběrem dalších akcí opusťte stiskem tlačítka Domů či gestem.

Aplikace nainstalováná

Spusťte webový prohlížeč a přihlašte se do Klientského portálu Datových schránek. Zvolte Menu - Nastavení - Možnosti přihlášení - Přihlášení Mobilním klíčem.

Otevření nastavení přihlášení Mobilním klíčem

Klikněte na “Přidat mobilní klíč”.

Zobrazí se stránka s informacemi o instalaci aplikace a párovacím kódem.

Tlačítko spustit mobilní klíč na tomto zařízení

Stiskněte tlačítko SPUSTIT MOBILNÍ KLÍČ NA TOMTO ZAŘÍZENÍ. Prohlížeč si vyžádá potvrzení, stiskněte “Open”.

Spustit mobilní klíč na tomto zařízení

Spustí se aplikace Mobilní klíč eGovernmentu. Přihlašte se do ní pomocí Touch ID / Face ID, nebo stiskněte “Přihlásit se zadáním hesla” a zadejte heslo.

Zadejte heslo

Aplikace může požádat o povolení přístupu k fotoaparátu a k zasílání notifikací. Stiskněte prosím Povolit resp. OK.

Stiskněte prosím Povolit resp. OK

Je zobrazen dotaz, zda skutečně chcete připojit Mobilní klíč k přihlášenému účtu.

Stiskněte Ano, spárovat

Po stisku “Ano, spárovat” se na zařízení zobrazí potvrzovací kód:

Potvrzovací kód

Zapamatujte si číslo a stiskněte OK.

Kliknout na šipku zpět

Kliknutím na šipku zpět v levém horním rohu obrazovky se vrátíte zpět do prohlížeče.

Potvrzení párovacího kódu

Pokud byl na mobilním zařízení zobrazen stejný kód jako v Klientském portálu, stiskněte “ANO, BYL ZOBRAZEN SPRÁVNÝ KÓD”.

Připojení Mobilního klíče k účtu je tím dokončeno a následuje ještě nastavení dalších možností:

Nastavení dalších možností

Zde můžete zvolit, zda mají být na Mobilní klíč zasílána upozornění na nové datové zprávy a na to, když se někdo přihlásí k Vašemu účtu jen pomocí jména/hesla (bez Mobilního klíče).
Nastavení upozornění můžete kdykoli později změnit v Nastavení - Notifikace - Notifikace na Mobilní klíč.

Dále zde můžete zakázat přihlašování jménem a heslem. Pokud zakážete přihlašování metodami používajícími jméno a heslo, budete se moci přihlásit jen pomocí Mobilního klíče nebo pomocí Národního bodu (identitaobcana.cz) - např. eObčankou. Pokud však o Mobilní klíč přijdete a nebudete mít ani přístup přes Národní bod, nebudete mít možnost se přihlásit - budete si muset požádat o nové přístupové údaje na kontaktním místě Czech POINT. Pokud zakážete přihlašování jménem a heslem, doporučujeme si zprovoznit přihlašování eObčankou (nebo jiným způsobem přes Národní bod), nebo si aktivovat alespoň ještě jedno zařízení s aplikací Mobilní klíč.
Přihlašování jménem a heslem můžete kdykoli později povolit či zakázat v Nastavení - Možnosti přihlášení - Přihlášení Mobilním klíčem.

Po potvrzení voleb se dostanete opět na stránku nastavení přihlašování Mobilním klíčem. Zde bude Vaše nově přidané zařízení zobrazeno v seznamu.

Mobilním klíč zaregistrován

Připojení Mobilního klíče k účtu Datových schránek bylo dokončeno. Nyní se s pomocí Mobilního klíče můžete přihlásit.

Doporučujeme také provést zálohu dat Mobilního klíče.

Důležité:

  • K jednomu účtu Datových schránek je možné přidat více zařízení s aplikací Mobilní klíč, přihlásit se pak můžete kterýmkoli z nich.
  • Jeden Mobilní klíč je možné připojit k více účtům Datových schránek. Při přihlášení Mobilním klíčem Vám pak Klientský portál nabídne výběr ze všech účtů, do kterých má daný Mobilní klíč přístup.

Připojení k dalším účtům v ISDS

Jeden Mobilní klíč je možné připojit k více účtům Datových schránek. Při přihlášení Mobilním klíčem Vám pak Klientský portál nabídne výběr ze všech účtů, do kterých má daný Mobilní klíč přístup.

Postup se liší podle toho, zda se do Klientského portálu Datových schránek přihlásíte na počítači, nebo zda se do něj hlásíte na stejném mobilním zařízení, na kterém máte nainstalovanou aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu.

Mám k dispozici počítač

Přihlašte se do Klientského portálu Datových schránek k dalšímu účtu, který chcete připojit k tomuto Mobilnímu klíči.
Zvolte Nastavení - Možnosti přihlášení - Přihlášení Mobilním klíčem a v horní části stránky stiskněte PŘIDAT MOBILNÍ KLÍČ.

Zobrazí se stránka s párovacím kódem.

Stránka s párovacím QR kódem

Na mobilním zařízení spusťte aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu. Přihlašte se do aplikace pomocí Touch ID / Face ID, nebo stiskněte “Přihlásit se zadáním hesla” a zadejte heslo. Objeví se obrazovka pro snímání kódů - namiřte fotoaparát na párovací kód zobrazený ve stránce.

Po načtení kódu se aplikace zeptá na potvrzení připojení.

Registrace nového zařízení

Potvrďte připojení a stejně jako při prvním připojení ověřte párovací kód.

Pracuji jen na mobilním telefonu či tabletu

Spusťte v mobilním zařízení webový prohlížeč a přihlašte se do Klientského portálu Datových schránek k dalšímu účtu, který chcete připojit k tomuto Mobilnímu klíči.
Zvolte Nastavení - Možnosti přihlášení - Přihlášení Mobilním klíčem a v horní části stránky stiskněte PŘIDAT MOBILNÍ KLÍČ.

Zobrazí se stránka s párovacím kódem.

Tlačítko spustit mobilní klíč na tomto zařízení

Stiskněte SPUSTIT MOBILNÍ KLÍČ NA TOMTO ZAŘÍZENÍ. Prohlížeč si vyžádá potvrzení, stiskněte “Open”.

Potvrzení kliknutím na Open

Spustí se aplikace Mobilní klíč eGovernmentu. Přihlašte se do ní pomocí Touch ID / Face ID, nebo stiskněte “Přihlásit se zadáním hesla” a zadejte heslo.

Aplikace se zeptá na potvrzení připojení.

Registrace nového zařízení

Potvrďte připojení k účtu a stejně jako při prvním připojení ověřte párovací kód.


Přihlášení do Klientského portálu pomocí Mobilního klíče

Postup se liší podle toho, zda se do Klientského portálu Datových schránek přihlásíte na počítači, nebo zda se do něj hlásíte na stejném mobilním zařízení, na kterém máte nainstalovanou aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu.

Přihlášení ve webovém prohlížeči na počítači

Ve webovém prohlížeči zadejte adresu https://mojedatovaschranka.cz Na přihlašovací stránce klikněte na druhou záložku - PŘIHLÁŠENÍ MOBILNÍM KLÍČEM.

Přihlášení mobilním klíčem

Zobrazí se přihlašovací formulář pro Mobilní klíč. Obsahuje přihlašovací kód pro aplikaci:

Přihlášení mobilním klíčem - QR kód

Na mobilním zařízení spusťte aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu. Přihlašte se do aplikace pomocí Touch ID / Face ID, nebo stiskněte “Přihlásit se zadáním hesla” a zadejte heslo. Objeví se obrazovka pro snímání kódů - namiřte fotoaparát na přihlašovací kód zobrazený ve stránce. Po rozpoznání kódu se aplikace zeptá, zda chcete provést přihlášení.

Potvrzení přihlášení

Po stisku ANO aplikace potvrdí úspěch přihlášení a můžete ji zavřít tlačítkem Domů nebo příslušným gestem.

Úspěch přihlášení

V případě, že máte Mobilní klíč připojen jen k jednomu účtu v Datových schránkách, přejde webový prohlížeč automaticky do odpovídající datové schránky.

Pokud máte připojeno více účtů, nabídne Vám přihlašovací stránka výběr účtu, který chcete použít:

přihlašovací stránka - výběr účtu

Po kliknutí na ID uživatele přejdete do zvolené datové schránky.

Přihlášení přímo v Mobilním klíči

Od verze 0.24.9 je možné otevřít klientský portál Datových schránek přímo v aplikaci Mobilní klíč. Po spuštění a odemčení aplikace se otevře obrazovka pro snímání přihlašovacího QR kódu.

Obrazovka pro snímání párovacích kódů

Klikněte na ikonu Datových schránek vpravo nahoře. Objeví se informační okno:

Informace o možnosti otevřít Datové schránky

Stiskněte OTEVŘÍT DATOVÉ SCHRÁNKY. Otevře se vestavěný webový prohlížeč a v něm přihlašovací stránka Datových schránek. Musíte ještě jednou potvrdit přihlášení:

Potvrzení přihlášení do Datových schránek

Načte se klientský portál Datových schránek. Ten můžete používat stejně jako v běžném mobilním prohlížeči.
Stahování souborů (přílohy, doručenky, celé zprávy) vyžaduje iOS 14.5 či novější. Ve starších verzích operačního systému bohužel nelze v tomto režimu soubory stahovat - přihlašte se prosím běžnou cestou z prohlížeče Safari.

Klientský portál ISDS v Mobilním klíči

Pro ukončení klientského portálu a návrat do Mobilního klíče použijte tlačítko ZAVŘÍT v levém horním rohu displeje.

Klientský portál ISDS v Mobilním klíči

Přihlášení ve webovém prohlížeči na mobilním telefonu / tabletu

Ve webovém prohlížeči na mobilním zařízení zadejte adresu https://mojedatovaschranka.cz

Na přihlašovací stránce klikněte na třetí záložku DALŠÍ ZPŮSOBY PŘIHLÁŠENÍ a otevřete sekci PŘIHLÁŠENÍ MOBILNÍM KLÍČEM. Zobrazí se přihlašovací formulář pro Mobilní klíč. Obsahuje přihlašovací kód pro aplikaci

Přihlášení mobilním klíčem - prohlížeč

Stiskněte tlačítko SPUSTIT MOBILNÍ KLÍČ NA TOMTO ZAŘÍZENÍ. Prohlížeč si vyžádá potvrzení, stiskněte “Otevřít”.

Potvrzení kliknutím na Open

Spustí se aplikace Mobilní klíč eGovernmentu. Přihlašte se do ní pomocí Touch ID / Face ID, nebo stiskněte “Přihlásit se zadáním hesla” a zadejte heslo. Aplikace se zeptá, zda chcete provést přihlášení.

Potvrzení přihlášení

Aplikace zobrazí informaci o úspěšném potvrzení přihlášení. Stiskněte šipku zpět v levém horním rohu obrazovky pro návrat do webového prohlížeče.

Kliknout na šipku zpět

V případě, že máte Mobilní klíč připojen jen k jednomu účtu v Datových schránkách, webový prohlížeč během několika okamžiků automaticky přejde do odpovídající datové schránky.

Pokud máte připojeno více účtů, nabídne Vám přihlašovací stránka výběr účtu, který chcete použít:

přihlašovací stránka a výběr účtu

Po kliknutí na zvýrazněné ID uživatele přejdete do zvolené datové schránky.


Notifikace zasílané na Mobilní klíč

Na všechna Vaše mobilní zařízení s aplikací Mobilní klíč eGovernmentu budou zasílána upozornění.
Vždy jsou zasílána tato upozornění:

  • K účtu Datových schránek byl připojen další Mobilní klíč.
  • Od účtu Datových schránek byl odpojen Mobilní klíč.
  • Byla vytvořena záloha Mobilního klíče.
  • Data Mobilního klíče byla obnovena ze zálohy.

V klientském portálu Datových schránek si v Nastavení - Notifikace - Notifikace na Mobilní klíč můžete zapnout nebo vypnout další notifikace:

Notifikace na Mobilní klíč

Upozornění jsou zasílána jako běžné notifikace do Notifikačního centra. Když dorazí notifikace, zařízení ji krátce zobrazí jako upozornění přes běžící aplikaci nebo na zamykací obrazovce.
Text notifikace neobsahuje žádné detailní informace (jméno schránky, předmět zprávy, …) z důvodu ochrany osobních údajů - tento náhled upozornění je vidět i bez odemčení zařízení.

Notifikace na Mobilní klíč

Když na tuto notifikaci kliknete, zařízení spustí aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu. Po přihlášení (pomocí Touch ID / Face ID, nebo stiskněte “Přihlásit se zadáním hesla” a zadejte heslo) zobrazí aplikace seznam přijatých upozornění.

Výpis notifikací

V seznamu jsou tučně zobrazena upozornění, která ještě nebyla otevřena. Tlačítkem “Vše přečtené” v pravém horním rohu obrazovky lze označit všechna upozornění jako přečtená.

Po kliknutí na položku se ukáže její celý text:

Detail notifikace

Do seznamu notifikací je možné se dostat kdykoli - spusťte aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu, přihlašte se, a na dolní liště klikněte na druhou ikonu zleva ("Výpis notifikací"). V případě, že máte nějaké nové (nepřečtené) notifikace, je zde vypsán jejich počet.

Nastavení notifikací

Přečtené notifikace jsou ze seznamu odstraněny po týdnu.

Chování mobilního zařízení při příjmu upozornění (jak se má notifikace zobrazit, zda ji má telefon oznámit zvukem atd.) lze nastavit v Nastavení operačního systému (Nastavení - Notifikace - Mobilní klíč). Zde je také možno notifikace zcela vypnout, což nedoporučujeme.

Chování notifikací může být dále ovlivněno použitím funkce Nerušit (Do Not Disturb) - pokud je funkce aktivní, notifikace nebudou zobrazeny.


Odpojení Mobilního klíče od účtu

Pokud chcete odpojit Mobilní klíč od účtu v Datových schránkách, přejděte do Nastavení - Možnosti přihlášení - Přihlášení Mobilním klíčem. V seznamu zařízení najděte to, které chcete odpojit, a stiskněte DEAKTIVOVAT.

Deaktivace

Na mobilních prohlížečích je volba v menu (šipka dolů).

Deaktivace

Další postup se liší podle toho, jakým způsobem je uživatel přihlášen a jaké přihlašovací metody má aktivní.

1) Ve většině případů si Klientský portál vyžádá jen potvrzení akce stiskem tlačítka ODPOJIT:
Odpojit

2) Pokud je uživatel přihlášen pomocí Mobilního klíče a odpojuje poslední Mobilní klíč (ten, kterým je přihlášen), aplikace si vyžádá zadání uživatelského hesla - protože po odpojení Mobilního klíče se bude uživatel moci přihlásit pouze heslem a je potřeba mít jistotu, že heslo zná.
Ověřit přihlášením

Po stisku OVĚŘIT PŘIHLÁŠENÍM se zobrazí dotaz na heslo:
Potvrdit heslem

3) V případě, že je uživatel přihlášen Mobilním klíčem a ruší některý z Mobilních klíčů, může být vyžadováno potvrzení akce buď zadáním hesla (viz předchozí odstavec), nebo pomocí jednoho z ostatních (nerušených) Mobilních klíčů.
Potvrzení deaktivace

Pokud uživatel stiskne OVĚŘIT MOBILNÍM KLÍČEM, bude aplikace čekat na potvrzení z mobilního zařízení:
Deaktivace probíha

Na mobilní zařízení dorazí notifikace:
Notifikace deaktivace

Klikněte na notifikaci a přihlaste se do Mobilního klíče (heslem nebo Face ID / Touch ID). Vyskočí žádost o potvrzení:
Potvrzení deaktivace



Po potvrzení akce v Mobilním klíči se Klientský portál vrátí na seznam Mobilních klíčů; odpojené zařízení tam již nebude.

Na odpojené zařízení dorazí upozornění:
Detail notifikace deaktivace


Záloha dat mobilního klíče

Mobilní klíč umožňuje vytvořit zálohu uložené identity pro případ, že o zařízení s Mobilním klíčem přijdete, nebo dojde k jeho vymazání. Doporučujeme si po připojení účtů Datových schránek zálohu Mobilního klíče udělat.

Záloha obsahuje pouze identitu uživatele (napojení na účty Datových schránek). Neobsahuje přijaté notifikace.

Záloha z aplikace Mobilní klíč pro Apple iOS je kompatibilní se zálohou Mobilního klíče pro Android - zálohu z jedné platformy můžete bez problémů použít na druhé.

BEZPEČNOSTNÍ UPOZORNĚNÍ:

  • Pro zálohu si určete dlouhé a složité heslo. Vhodná je spíše věta (několik slov) než jedno slovo.
  • Heslo si uložte jinam než soubor se zálohou.
  • Soubor se zálohou ochraňujte, aby se nedostal do nepovolaných rukou.

Záloha není určena k tomu, abyste jejím obnovením získali druhé zařízení s Mobilním klíčem a provozovali obě zařízení najednou. Při obnovení zálohy na novém zařízení se Mobilní klíč na starém zařízení deaktivuje, nepůjde dále používat.
Pokud chcete mít více Mobilních klíčů najednou, můžete další zařízení připojit k účtu stejným způsobem jako první. Počet Mobilních klíčů připojených k jednomu účtu není omezen.

Postup vytvoření zálohy: Spusťte aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu, přihlašte se, a v dolní liště zvolte třetí ikonu zleva ("Zálohovat").

Menu záloha

Aplikace nejprve připomene bezpečnostní doporučení pro práci se zálohou a pak si vyžádá zadání hesla pro zálohu. Zadejte dvakrát stejné heslo o minimální délce 10 znaků.

Vytvoření zálohy

Pak proběhne vlastní vygenerování zálohy a je zobrazen standardní dialog pro export souboru se zálohou. Soubor si můžete například uložit na svůj iCloud, poslat mailem atd.

Export zálohy


Obnovení ze zálohy

Obnovit zálohu je možné pouze do Mobilního klíče, který není připojen k žádnému účtu Datových schránek.
Pokud tedy máte Mobilní klíč již připojený k účtu, obnovit zálohu bude možné pouze pokud aplikaci odinstalujete a znovu nainstalujete.

Nejjednodušší způsob, jak obnovit zálohu, je nainstalovat na mobilní zařízení aplikaci Mobilní klíč, vůbec ji nespouštět a kliknout na soubor se zálohou (a případně zvolit standardní ikonu pro export:

Ikona pro export

Zobrazí se dialog pro export souboru, z nabízených možností exportu zvolte “Mobilní klíč eG”.

Export suboru

Spustí se aplikace Mobilní klíč a provede Vás úvodním nastavením zabezpečení. Pak se zeptá na heslo k záloze:

Heslo pro zálohu

Po zadání správného hesla je záloha načtena:

Obnovení ze zálohy úspěšné

Tím je obnovení zálohy hotovo a můžete začít Mobilní klíč používat.

UPOZORNĚNÍ:

  • Každou zálohu je možno použít pouze jednou. Po obnovení zálohy na novém zařízení proto doporučujeme vytvořit novou zálohu Mobilního klíče.

Záloha z aplikace Mobilní klíč pro Apple iOS je kompatibilní se zálohou Mobilního klíče pro Android - zálohu z jedné platformy můžete bez problémů použít na druhé.


Změny nastavení aplikace

Spusťte aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu, přihlašte se, a v dolní liště zvolte poslední ikonu vpravo ("Nastavení").

Menu nastavení

Zobrazí se Vám nastavovací stránka:

Nastaveni

První volba "Czech POINT - založení účtu v Národním bodu" spouští proces pro založení účtu v Národním bodu při osobní návštěvě na přepážce Czech POINT. Volba je dostupná pouze tehdy, pokud Mobilní klíč není připojen k Národnímu bodu.

Následuje nastavení zabezpečení aplikace. Zde můžete změnit přihlašovací metodu (PIN, obrázkové heslo, heslo). Při změně přihlašovací metody se Vás Mobilní klíč zeptá na nové heslo stejným způsobem jako při úvodním nastavení aplikace. Volbou “Povolit biometrii” můžete povolit či zakázat přihlašování pomocí Face ID respektive Touch ID.

“Nastavení pro vývojáře” umožňuje aplikaci připojit k jinému než produkčnímu prostředí Datových schránek / Národního bodu. Volbu je možné změnit pouze tehdy, pokud Mobilní klíč není připojen k žádnému účtu Datových schránek / Národního bodu.

Pod odkazem "O aplikaci" najdete informační stránku popisující stav připojení aplikace k Datoým schránkám a Národnímu bodu; odkazy na nápovědy jednotlivých systémů a některé další informace.

předešlá kapitolana rozcestníknásledující kapitola